„Съществената част на предизборната кампания за евровота ще започне след Великден. Тогава ще се засили и активността на листите. При БСП локомотивът ще е националният политически акцент със заден фон – европейския. БСП ще води дихотомна кампания – с първите позиции на Елена Йончева и Корнелия Нинова и с втори вектор – Сергей Станишев. При ГЕРБ ще имаме кампания на две нива заради европейския характер на листата и заради личното участие на лидера на партията Бойко Борисов“, прогнозира пред БНР Анастас Стефанов от изследователски център „Тренд“.
„За двете основни политически сили няма да е водещ толкова мажоритарният характер, колкото партийният. Конфликтът между ГЕРБ и БСП дотолкова е обсебил публичното пространство, че по някакъв начин ще държи хегемония в предизборния период. При листите има две различни тактики. За ГЕРБ е да налага повече европейската тематика, листата е с проевропейски характер. За БСП листата е резултат на вътрешнопартийни борби“.
„ГЕРБ се огражда със знакови политически формирования, които имат натоварена символика с по-сериозна тежест, белязана от двуполюсния модел през 90-те години. Ще засили легитимността на антикомунистическата струна“, допълни Стефанов.
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"