"Като потребители всички ние имаме права и съществува стройна система за тяхната защита. Потребителите имат все повече възможности да намират най-доброто от това, което търсят, на най-добра цена", коментира пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той съобщи, че през миналата година в Комисията са постъпили над 20 000 жалби и сигнали от потребителите.
"Около половината от жалбите са свързани с дефектни стоки и с невъзможността потребителят да получи компенсация. След това са фалшивите намаления и промоции, жалби, свързани с онлайн търговията, с естествените монополисти, с туроператори", уточни Маргаритов.
"Повечето от жалбите, които получаваме – около 60-65%, са основателни и се стараем не само да санкционираме търговеца, но и да се съдействаме на потребителя да получи обезщетение", посочи шефът на КЗП.
"Имаме доста жалби, свързани с онлайн потребителите. Поръчвате стока, която изглежда много добре на сайта, а идва едно менте, което не прилича на нищо. Санкционирали сме подобни сайтове, но препоръчваме потребителите да избягват да купуват стоки, които са на много ниски цени, а се рекламират като много качествени, както и да се прави съпоставяне на офертите", отбеляза Димитър Маргаритов.
По думите му през последните няколко години нарушенията намаляват.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."