"По-голямата част от дебатите изобщо не достигнаха до истинските правомощия и до собственото поле на президентската институция. Това е лош резултат, защото за пореден тип избори нямаме системни усилия от страна на политическите партии да обяснят на гражданите, да им кажат каква е работата, за която те трябва да изберат човек. Вместо това останахме на полето на общите приказки, на полето на популизма, на обещанията от една страна за това, че от президента зависи всичко, от друга страна на обещанията за това, че един-единствен избор е достатъчен, за да се решат всички проблеми. С други думи, за съжаление пропуснахме още една кампания, за да повишим равнището на политическа култура и социална компетентност в България". Това заяви политологът Антоний Гълъбов по повод края на президентската кампания пред Фокус.
"Кампанията като цяло беше пронизана от различни опити за сценарии, от различни опити за разгръщане на пропагандни тези, като се започне с референдумите, премине се през прословутото квадратче „не подкрепям никого“ и се стигне до тази лавина от резултати от предизборни сондажи, които всъщност допълнително объркаха избирателите. Наистина ситуацията е трудна за прогнозиране. Точно затова не мога да разбера защо по-голямата част от колегите ми поеха този риск. Защото за първи път имаме избори, на които вотът е задължителен, независимо от това дали има санкции или не. За първи път имаме възможност за друг тип поведение на избирателя, в смисъл възможността да се гласува против всички. Искрено се изненадах от това, че има колеги, които могат да си позволят в подобна ситуация да се ангажират с прогноза в рамките на 1% разлика за балотаж. Това нито математически, нито професионално е допустимо. Така че за съжаление се опасявам от това, че тази вълна от резултати от сондажи и нито една прогноза – обикновено преди избори в четвъртък излизат прогнозните твърдения на социологическите агенции. Днес четвъртък отмина, все още не виждаме прогноза, засега виждаме само резултати от сондажи. Така че се опасявам, че може след изборите темата за предизборните сондажи и за ролята на маркетинговите агенции отново да влязат в полезрението на българското общество", категоричен е социологът.


Коментари (0)