Днес официално приключва строежът на моста, свързващ България с Румъния. Той е между Видин и Калафат и беше изграден за пет години и четири месеца.
Съоръжението е дълго почти 2 км, има две пътни ленти за движение във всяка посока. Влакове и автомобили обаче ще могат да преминават през моста от следващата година, тъй като все още се изграждат жп естакадата и пътните платна.
Довършителните работи по план трябва да приключат до края на 2012 г., но ако температурите паднат, не е изключено някои от тях да останат за пролетта.
Конструкцията на моста има 120 години гаранция.
Предстои да бъдат изградени обходите на Монтана и Враца и участъкът Мездра - Ботевград. Само за втората отсечка са необходими над 350 млн. лева. Идеята на правителството е този проект да бъде финансиран от 2014 г. по новата програма "Транспорт".
Последният сегмент на Дунав мост 2 е поставен миналата седмица и цялата конструкция от българския до румънския бряг вече е свързана. В края на август беше изцяло завършена и прилежащата инфраструктура към него.
В българската делегация участват и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев.
В началото на октомври министърът на транспорта Ивайло Московски се оплака, че политическите конюнктурни проблеми в Румъния бавят изграждането на българско-румънска компания за управление на Дунав мост 2.


Коментари (0)