26 Ноември, 2024

БСП и Бареков пак с най-скъпа реклама за изборите

БСП и Бареков пак с най-скъпа реклама за изборите

Институтът за развитие на публичната среда публикува данни от мониторинга на изпълнението на изискванията в Изборния кодекс за обявяване на оферти за отразяване и публикуване на информация за сключени договори между медиите и кандидатите за предсрочните парламентарни избори 2014 г. 

От договорите, подписани до този момент, става ясно, че най-много средства за реклама са вложени от коалиция “БСП - Лява България” - 433 436 лв., следвана от коалиция “България без цензура” - 262 107 лв.

Подобна беше ситуацията и по време на предизборната кампания за европейските избори.

Прегледани са сайтовете на 40 медии – електронни и печатни - 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции, съобщават на сайта на Отворен парламент.

Според Изборния кодекс медиите следва да публикуват оферти за отразяване 40 дни преди изборния ден. Заплащането на медийните услуги става предварително (т.е. преди съответното излъчване или публикуване) и при спазване на обявените от съответния доставчик ред, условия и цени, които трябва да са еднакви за всички.
Данните за междинните резултати от мониторинга за 40 медии - централни и регионални, са извлечени от интернет страниците на съответните медии, пишат от Института за развитие на публичната среда.
Въз основа на публикуваните данни за договорите на 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции, могат да се направят различни разрези, посочват от Института.

Както и по време на кампанията за Евроизбори 2014, сайтът Гласове не е публикувал своята оферта. Това не са направили и от в. Дума и в. Черно море, както и електронното издание Всеки ден.


От включените в мониторинга 40 медии към 10 септември 2014 г. само 14 са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

Въпреки че предизборната кампания е в ход от почти седмица, 26 от медиите все още нямат сключени договори или не са публикували сключените такива с участниците в предизборната надпревара, посочват от Института. 14-те медии, качили договори към този момент на своите страници, са: bTV, Нова ТВ, Канал 3, БНР, радио К2, в. Стандарт, в. Преса, в. Труд, в. 24 часа, в. Сега, в. Черноморски фар, в. Конкурент, Offnews.BG, Mediapool.bg.


Ситуацията е динамична - това е моментна картина - медиите продължават да сключват договори и да качват информация на сайтовете си, отбелязват от организацията.

Според публикуваните договори, към този момент само 12 от 25-те регистрирани партии и коалиции в надпреварата за парламентарните избори са изразходвали средства за медийна кампания. Сумите в договорите са без включено ДДС.

От договорите, които са подписани до този момент, се разбира, че най-много средства са вложени от коалиция “БСП - Лява България” - 433 436 лв., следвана от коалиция “България без цензура” - 262 107 лв.

От публикуваните договори става ясно, че вестниците Труд и 24 часа са най-големите бенефициенти на средства за отразяване на кампанията, следвани от телевизиите bTV и Nova.

Сподели:
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет

Защо в България националконсервативните партии са в разцвет

В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?

Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас,  едно е сигурно - грешни са

Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас,  едно е сигурно - грешни са

И резултатът ще е по-лош от страховете ни, ама дори не знаем в каква посока

Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август

Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август

Вероятно нейн автор е световноизвестният през 3 в. преди Христа скулптор Праксител,