Не е необходимо през нощта да се вдига спешният лекар заради един сърбеж, а през това време да умира човек в другия край на София, категорично заяви бившият министър на здравеопазването от кабинета на тройната коалиция д-р Радослав Гайдарски по ТВ7. В такива случаи е по-редно да се обаждаме на личния лекар. Има си стандарт, по който се определя кое е спешно и кое не, обясни д-р Гайдарски. Лекарите преценяват дали има нужда да се ходи на мястото на инцидента.
Голям проблем създава и телефон 112 - вместо да помага, той се превръща по-скоро в пречка за бързото обслужване на населението, убеден е бившият здравен министър. Този спешен номер служи както за медицинска помощ, така и при пожар, за сигнали към полицията, използват го и за какво ли не. Отгоре на всичко от 112 прехвърлят обаждането на 150 и започва обратният ред.
Д-р Гайдарски призна, че другата основателна причина за недоволството в "Спешна помощ" е ниското заплащане. За да завършиш една специалност, е истински учебен тормоз. Не може човек, който е учил 7 години, след това 5 години - за да вземе специалност, да получава 650 лв. В Словения заплата на лекарите в този сектор е 6000 евро. Каква мотивация да търсим тук? Съчувствам им на работещите в "Спешна помощ", искрено заяви д-р Гайдарски и предписа на първо място следната рецепта: да се промени заплащането. Но веднага угочни, че това не би могло да стане тази година. Възможността е чрез следващия бюджет, като се заложат повече средства за здравеопазването и съответно целево - за "Спешна помощ".
Колкото до малкия брой линейки, д-р Радослав Гайдарски контрира: "Линейки в София има достатъчно, но няма кой да работи с тях."
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Максимални температури между 5° и 10°
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен