24 Ноември, 2024

Димитър Маргаритов: Застраховка ще покрие загубите на засегнатите от „София тур и Холидей” ЕООД

Димитър Маргаритов: Застраховка ще покрие загубите на засегнатите от „София тур и Холидей” ЕООД

Снимка: архив

КЗП предупреди за нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството

Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор „София тур и Холидей” ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БТВ, цитиран от пресцентъра на КЗП. 

"В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди", добави Маргаритов. Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи - договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични. 

Маргаритов предупреди за характерните за предпразничните периоди нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството. На база статистиката от контролната дейност той посочи, че се увеличава броят на забраняваните от контролния орган нелоялни практики, което намалява рисковете от това потребителите да станат жертва на некоректни търговци.

По думите на Маргаритов няма да бъдем откровени, ако кажем, че пазарът е стерилен. "Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега при най-активното пазаруване по празниците има опити на търговците да ни измамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, че ни подаряват нещо към това, което основно искаме да си купим, а цената всъщност е по-висока и нищо не ни подаряват. Или с кампания за коледни елхички например, а да се окаже, че те не са налични и вие да си купите нещо друго на по-висока цена”, даде примери председателят.

В онлайн средата също се срещат подобни прийоми. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може следващия ден да анонсира едно „намаление”, но то трябва да е от цената, на която стоката е продаване поне един месец преди това”, обясни Маргаритов. Той добави, че при кампанията „Черен петък” е имало 30-40 сигнала за подобни нарушения.

Сподели:

Главчев към РС Македония: Въпросът е решен, няма тема за разговор

Главчев към РС Македония: Въпросът е решен, няма тема за разговор

Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!

Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден

Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще

Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.