Това заяви в интервю за „Фокус" министърът на финансите Симеон Дянков, който заедно със синовете си ще присъства на откриването на бургаския фестивал “Spirit of Burhas”
Ще им я пуснем, поне частично, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да сме взели заема, коментира Дянков.
Той определи като емоционални изказванията, че няколко хиляди души от Пътнически превози ще бъдат освободени. По думите му, ако се наложи може да се спрат някои влакове по нерентабилни маршрути, но не и цели линии.
Дянков не изключва и вероятността да се увеличат билетите, но коментира и друга възможност - да се пуснат повече влакове по линиите, където има повече търсене.
Финансовият министър на няколко пъти подчертава в интервюто си, че вярва на директорите в БДЖ, тъй като те добре си вършели работата.
Просто трябва веднъж завинаги да престане във всички държавни предприятия това мислене от миналото - държавата в крайна сметка ще плати загубите, а ние, ако имаме печалби, те са си за нас, заявява още Дянков пред Фокус.
Експерти коментират, че ако държавата не възстанови субсидията си, то ще се наложи масово спиране на влакове.
В същото време от Българската стопанска камара коментират, че има риск България да стане единствената страна в ЕС, в която железницата фалира. В момент, в който в ЕС се разширяват мрежите на високоскоростните влакове, България може физически да се откъсне от европейското пространство.
Това може да бъде предотвратено с драстична реформа с последваща оптимизация.
Тенденцията да се води БДЖ към фалит или ограничаване, е икономически порочна, заявяват от БСК. В същото време от камарата са на мнение, че спирането на държавната субсидия за железниците е логична мярка, която трябва да ограничи изтичането на публични средства, срещу които няма ясни гаранции за оздравяване на компанията и предприемане на по-решителни действия за преструктуриране и оптимизация на разходите.
Бизнесът предлага няколко решения на ситуацията:
Ускорено концесиониране на гари и гарови площи;
Закриване на неефективните линии;
Въвеждането на широка гама концесионни процедури - сред които подръжката на влаковете, обслужването на пътниците, обслужването на определени линии и маршрути и др.
Драстични съкращения на персонала в железниците, вкл. на основата на автоматизацията;
Преразглеждане на преференциите на различни категории клиенти, които да са валидни за определено време, график и сезон;
Планиране на повече средства за модернизация и реконструкция на ж.п. системата в следващия планов период на ОП „Транспорт";
Спиране на кражбите и разхищенията на средства и т.н.
При невъзможност за оздравяване на дружеството, да се върви към обявяване на несъстоятелност без излишно наливане на допълнителни публични средства, разсрочване или опрощаване на дългове.
В същото време от БСК са убедени, че всякакви управленчески решения на ръководства на БДЖ, които не са обвързани с политическа подкрепа, ще изправят железницата пред риска на ликвидацията.
Още от България
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет
В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?
Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас, едно е сигурно - грешни са
И резултатът ще е по-лош от страховете ни, ама дори не знаем в каква посока
Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август
Вероятно нейн автор е световноизвестният през 3 в. преди Христа скулптор Праксител,