Експерти от Института за пътна безопасност посочиха, че в участъка край Своге, където стана тежката катастрофа със 17 жертви, има редица нарушения и фундаментални пропуски, а подобен инцидент е щял да се случи рано или късно.
В студиото на бТВ те посочиха, че грешките започват от поставянето на знаците, през мантинелата, тротоара и др.
„На мястото сме констатирали верига пропуски - грешките започват от начините на поставяне на пътните знаци. Минават през мантинелите, които вместо да са навътре 50 см от границата на платното са вдадени с по 6 см. Знакът пък шофьорите не го разбират”, обясниха специалистите.
Методий Стелянов добави, че знакът е двусмислен и не подсказва ясно на шофьорите, че следва опасен завой.
По думите им всеки шофьор навлиза в насрещното при завоя.
„Не е имало друга възможност освен водачът на автобуса да навлезе в насрещното. 2012-та преди ремонта мантинелата не е била така. Шофьорът сега е гледал дали отзад няма да закачи мантинелата”, обясни Диана Русинова.
Тя добави, че след запитване МВР е обяснило, че има над 1400 пътища с подобни предписания и няма нито един санкциониран.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас