Проблем в светлинната сигнализация е най-вероятната причина за аварията на правителствения "Фалкон" в сряда вечерта. Тогава премиерът Бойко Борисов трябваше да отлети за Брюксел за Европейски съвет. Наложи се обаче правителственият самолет да кръжи час и половина над София, тъй като според пилотите левият колесник не се прибрал при излитането.
По първоначални данни от обследването на апаратурата колесникът най-вероятно се е прибрал, но сигнализацията показвала друго, съобщава "Преса". Пилотите видели, че светят едновременно и двете лампички - едната показва, че е прибран, а другата, че е спуснат. Във въздуха обаче нямало как да се докаже какво всъщност е реалното положение на колесника.
Вчера разследващите от транспортното министерство са свалили параметрите с полетната информация от черната кутия на самолета. Данните не дали никакъв конкретен отговор за възникналите проблеми. Машината била прегледана обстойно и според специалистите не били установени никакви технически неизправности. Колесникът се прибрал без проблеми. Двама швейцарски инженери от лицензираната компания "ТАГ авиейшън" също огледаха машината. Все още не е ясно кога фалконът отново ще може да лети.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."