„Както е структурирано БДЖ, никой не може да го спаси. Единственото, което може да се направи е да бъде рестартирана приватизационната процедура за "Товарни превози". Това заяви транспортният министър Ивайло Московски в ефира на БНТ.
"От това, което чувам обаче, към дружеството няма инвеститорски интерес.. Финансовите показатели на БДЖ не позволяват да се ползват средства от Оперативна програма „Транспорт". Съществува обаче възможност, ако „Пътнически превози" бъдат преместени в холдингово дружество, където се намира и НКЖИ, финансовите показатели като числа да бъдат подобрени и едва тогава би могло да се мисли за европейско финансиране, уточни той.
„Държавата може през държавния бюджет или през Банката за развитие да окаже финансова подкрепа на дружеството. Така че и това е един от механизмите, които могат да се приложат за обновяване на подвижния състав в БДЖ", коментира Московски. Според него е рано да се говори, че средствата ще дойдат от бюджета за 2015 година, защото той тепърва ще се обсъжда.
"Ние сме нов екип и тепърва ще се правят анализи на състоянието на железниците. Трябва да се компенсират дълговете им. Рано или късно тези пари трябва да бъдат платени. Аз оставих задължения за малко повече от 3 млн. лева. За година и нещо те са станали 14 млн. лева. Така, както е структурирано БДЖ, никой не може да го изправи на крака", завърши министърът.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."