Ако ще се търсят средства за построяването на автомагистрала „Хемус“ от Ябланица до Шумен, е по-добре те да се теглят като заем директно от Европейската инвестиционна банка, отколкото тези пари да бъдат част от българското съфинансиране на проекти по ОП „Транспорт”. Това каза в предаване на Радио „Фокус” Ивайло Московски – транспортен министър в правителството на ГЕРБ. „При намаляване на съфинансирането по ОП „Транспорт“ и ползване на заем, означава, че всички проекти ще бъдат под мониторинга на ОП „Транспорт“ и на Европейската комисия. Има обаче разлика между критериите, когато се финансира един проект от ЕК и когато се финансира от ЕИБ. Бих казал, че чисто банковият кредит е по-либерален и по-гъвкав като подход, защото ЕК залага постигане на коефициенти за норми на възвръщаемост доста по-високи. Това означава, че за един проект трябва да се постигнат доста по-високи критерии като трафик-анализи и вътрешни норми на възвръщаемост. При кредитно финансиране на един проект са много по-облекчени условията”, обясни Ивайло Московски. Според него, е по-добре да се използва максимално съществуващия бюджет на ОП „Транспорт”, а за допълнителните проекти, които ще имат нужда от финансиране, да се ползва изцяло заемен капитал. Изискванията на Европейската банка са по-ниски от тези на ЕК като норма на възвръщаемост, обясни Московски.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас