28 Ноември, 2024

Използвали колцентъра на БСП за предизборна агитация

Използвали колцентъра на БСП за предизборна агитация

„Доколкото си спомням преди изборите през 2009 г. поръчахме маркетингово проучване за електоралните нагласи, не става въпрос за агитация“, беше коментарът на Кирил Добрев по публикацията.

От коренспонденция между Добрев и собственика на фирма „60 К“ Джонатан Гладуиш от 2009 г., за която OFFNews писа, е повече от очевидно, че не става дума за маркетингово проучване. 

Вместо това столетницата си е поръчала телефонна агитация преди изборите, таргетирана към около 2 милиона избиратели над 55 години. За целта, личи от електронните писма, фирмата се е ангажирала да използва база с лични данни – телефонни номера и ЕГН-та, което уличава поръчителя и изпълнителя в злоупотреба с лични данни. 

В таблица на английски език са разписани ясно ангажиментите на фирмата – за брой служители, необходим за всички обаждания, брой часове и брой обаждания, необходими за всеки служител. Според набелязаната цел – достигнат брой хора, е изчислено, че фирма „60 К“ трябва да ангажира в кампанията 148 служители, всеки от които трябва да направи по 1620 „успешни обаждания“ (successful calls). За целта всеки от тези служители е трябвало да работи 30 дни по 9 часа и да прави средно по 6 успешни обаждания на час, личи от сметките.

Набелязаната цел пък е била освен дотогава достигнатите гласоподаватели на БСП във възрастовата група на 55 години (600 000 реални гласоподаватели, actual voters – 30% от възрастовата група) да се достигнат още 240 000 души, се посочва в документа. Използваните в сметката термини – “total voters”, “actual voters”, “BSP goal” подсказват, че става дума тъкмо за агитационна кампания, а не за обикновено проучване.

В момента по случая води проверка и Комисията за защита на личните данни.

 

Сподели:
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново

Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново

За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб

Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции,  последната се персонализира от Бойко Борисов

Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов

За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната

МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина

МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина

„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."