„Доколкото си спомням преди изборите през 2009 г. поръчахме маркетингово проучване за електоралните нагласи, не става въпрос за агитация“, беше коментарът на Кирил Добрев по публикацията.
От коренспонденция между Добрев и собственика на фирма „60 К“ Джонатан Гладуиш от 2009 г., за която OFFNews писа, е повече от очевидно, че не става дума за маркетингово проучване.
Вместо това столетницата си е поръчала телефонна агитация преди изборите, таргетирана към около 2 милиона избиратели над 55 години. За целта, личи от електронните писма, фирмата се е ангажирала да използва база с лични данни – телефонни номера и ЕГН-та, което уличава поръчителя и изпълнителя в злоупотреба с лични данни.
В таблица на английски език са разписани ясно ангажиментите на фирмата – за брой служители, необходим за всички обаждания, брой часове и брой обаждания, необходими за всеки служител. Според набелязаната цел – достигнат брой хора, е изчислено, че фирма „60 К“ трябва да ангажира в кампанията 148 служители, всеки от които трябва да направи по 1620 „успешни обаждания“ (successful calls). За целта всеки от тези служители е трябвало да работи 30 дни по 9 часа и да прави средно по 6 успешни обаждания на час, личи от сметките.
Набелязаната цел пък е била освен дотогава достигнатите гласоподаватели на БСП във възрастовата група на 55 години (600 000 реални гласоподаватели, actual voters – 30% от възрастовата група) да се достигнат още 240 000 души, се посочва в документа. Използваните в сметката термини – “total voters”, “actual voters”, “BSP goal” подсказват, че става дума тъкмо за агитационна кампания, а не за обикновено проучване.
В момента по случая води проверка и Комисията за защита на личните данни.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."