"Първоначално помислих, че сигналите за представянето на комунизма в учебниците по история са преувеличени. Но след като ги видях, помолих и колеги да ги прегледах стана ясно, че е подменен духа на учебника. Не са толкова важни дори фактите, а нагласите, които се създават. Ние имаме обща ценностна база, която трябва да формираме в децата", коментира пред БНТ министърът на образованието Красимир Вълчев.
По думите му, е имало две тези при обсъжданията: едната, че комунизмът е тоталитарна система, която подлежи на осъждане и друга, която настоявала за "обективно" отношение.
"Не може в учебниците има няколко думи за "Белене" и цели страници за Живковата конституция, как тя произлиза от народа. Ние не смятаме, че у децата трябва да се възпитава равнодушно отношение към диктатурата", категоричен беше министърът.
"Учебниците са много различни, в три от тях можем да говорим за съответствие като съдържание и учебна програма", каза още той и добави, че са получили позитивна оценка от експерти-оценители.
Министър Вълчев призна, че процедурата, особено по такива дискусионни въпроси, допуска подобни казуси.
Още от България
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.