24 Ноември, 2024

Комисията за защита на потребителите е получила 13 600 жалби

Комисията за защита на потребителите е получила 13 600 жалби

Комисията за защита на потребителите преди края на летния сезон представи резултатите от извършени проверки в туристически и търговски обекти през сезона „Лято`2016” и обяви акцентите в контрола през есента, предаде БГНЕС. От началото на годината в страната са направени 6046 проверки в туристически обекти и са съставени 537 акта заради нарушения, както и 107 заповеди за временно затваряне на туристически обекти без категоризация. Комисията за защита на потребителите е получила 13 600 жалби, като в 70% от случая са решени в полза на потребителите. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Йотов. Най-много жалби има за телекомуникационните услуги, т.е. мобилните оператори - 40% от случаите. След това са жалбите за рекламация на аудиовизуална техника, битови уреди, услуги, облекла и други и 21% от жалбите са за енергийни и ВиК оператори. През последните месеци се наблюдава тенденция за намаляване на общия брой нарушения. Общите усилия на институциите и медиите, дават резултати. Но трябва да продължи последователната работа и проверките, коментира Йотов. Контролната дейност е най-вече за хотели и места за настаняване, места за хранене и търговската мрежа. Статистиката показва, че от началото на годината по Черноморието са проверени 3073 обекта и са съставени 131 акта. Само от началото на сезона през май са направени 2397 проверки и в 6-8% от проверките са открити нарушения, 13 са заповедите за затваряне на обекти. Йотов посочи също, че повечето нарушения, които са констатирани са свързани с липсата на менюта в заведенията, услугите не отговарят за категорията, липса на ценоразпис, разреден алкохол и заблуждаваща реклама. Направени са и над 2200 инспекции, след които са съставени 180 акта заради липса на етикет на български език. Забранени са над 80 вида опасни стоки при детски бански и обувки, надуваеми стоки. Спирани са и предоставяни услуги като батут в детски център и аквапарк като след въвеждане на необходими промени са пуснати отново в експлоатация. Установени са и нелоялни практики в търговската мрежа след 1400 инспекции, при които са съставени над 80 акта.

Основните проблеми са цени, които се различават от етикетите и цената, която се маркира на касата, разпространяват се брошури за промоционални стоки, които отсъстват и други. Получени са и 60 жалби за по-ниско качество на услуги в хотела от договореното, има разлики в цените по меню и касов бон. От комисията са направили и консултации за реда на искане на рекламация за стоки.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас