Комисията за защита на конкуренцията спря разпространението на рекламен клип на продукта 7 days "Pizzetti", произвеждан от "Чипита България" АД.
Цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days "Pizzetti" е оригинален италиански продукт, е посочено в решение на регулатора от 8 юли 2015 г. Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси.
Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzetti" с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление у потребителите, води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски.
Описаната по-горе опасност е реална и непосредствена, доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация. Рекламният клип продължава да бъде показван в българския телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители.
С оглед на това КЗК определи, че е наложително да се предприемат незабавни мерки по преустановяване на рекламата, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на комисията по същество.
Още от България
Изпълнителната комисия на ГЕРБ заседава - ще има ли решение за преговори с ПП-ДБ?
Поканата отправи лидерът на партията Бойко Борисов, от коалицията поставиха две условия
Тодор Тагарев: Нищожна е вероятността Путин да използва ядрено оръжие, знае какво го очаква
Сигурността на балтийските страни не е отделен проблем от тази на Европейския съюз, категорична е Раса Юкниявичене
Пеевски: Някой се опитва да плаши общините с орязване на бюджетите им, няма да го позволим
Грижата и отговорността на държавата към хората минава през грижата за общините и тяхното благосъстояние, което за нас е ангажимент и отговорност