Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, клиентите могат да поискат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само в случаите, в които е установен дефект, уточняват от Комисията за защита на потребителите във връзка с неподходящите или излишни подаръци, които получават потребителите по празниците.
От КЗП посочват, че има търговци, които са въвели и поддържат добри практики като тези да връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки без да имат дефект.
Това, обаче, не е свързано със законови разпоредби и директиви, а единствено с волята на управителя на магазина или веригата.
От Комисията съветват потребителите, когато купуват нещо и допускат, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително да се информират от търговеца дали би се съгласил.
Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, клиентите могат да поискат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само в случаите, в които е установен дефект. Разбира се, по света, а и в България вече има търговци, които са въвели и поддържат добри практики като тези да връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки без да имат дефект, за да ги запазят и в бъдеще. Това, обаче, не е свързано със законови разпоредби и директиви, а единствено с волята на управителя на магазина или веригата.
Затова, когато купувате подарък, а и нещо за себе си или за дома, и допускате, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително се информирайте от търговеца дали би се съгласил.
Добре е това да бъде писмено декларирано от него някъде в обекта или в документ, който да Ви предостави при покупката, за да не изпаднете в ситуация, в която първоначално сте получил принципното обещание на консултанта, че можете да върнете или замените продукта и то конкретния продукт, а впоследствие да се окаже, че това няма да може да се осъществи на практика. Препоръчително е да се поинтересувате от други клиенти на въпросния търговец, които са поискали връщане или замяна, как се е отнесъл той с тях.
В рамките на предвиденото от законодателството за защита на потребителите има една възможност да върнете подарък, който не Ви е харесал. Това е случаят, в който той е бил закупен от онлайн магазин и успеете да се вместите в предвидения срок от 14 календарни дни за отказ от договора от разстояние. Тогава няма да е необходимо да дължите никакви обяснения на търговеца защо искате да върнете закупената от него стока, а той е длъжен да я приеме и да Ви върне парите обратно. Имайте предвид, обаче, че може да се наложи да заплатите пощенските разходи по връщането на стоката към търговеца, предупреждават още от КЗП.


Коментари (0)