Дълговете на БДЖ са се увеличили с пет пъти в рамките на около година. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии в Народното събрание
„Със сигурност посоката в БДЖ ще бъде концентрация в „Пътнически превози“ в посока оздравяване. Надявам се да успеем да постигнем и модернизация. Намалихме загубите с темпо от близо 20 милиона лева на годишна база на около 3 милиона лева. Към момента загубата вече е 15 милиона лева т.е. за около година се увеличи пет пъти“, обясни Московски.
Министърът заяви, ако 70% от товарите излязат от сегашната компания на БДЖ, означава, че тя практически е приключена. „Много се надявам да се намери инвеститор, който съответно да инвестира и да обнови подвижния състав. Така, както е компанията в момента, тя няма да постигне изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи финансиране. Има обаче няколко други варианта, които ще обсъдим. Включително остава и вариантът да се финансира през оперативна програма, но тогава „Пътнически превози“ трябва да бъдат преместени под някаква форма в НКЖИ, за да може като цяло да се покажат финансово стабилни показатели и да отговори на критериите“, заключи министърът.
Още от България
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"
Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това
ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство