"Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа", аргументира транспортният министър Ивайло Московски спешната нужда от въвеждането на тол система за плащане при камионите над 3,5 тона.
Пред бТВ той изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен.
"Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро. Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна", съобщи Московски.
Той цитира доклад на Световната банка, според който ако се промени винетната система за таксуване за превозни средства над 3,5 тона, придохите за държавата от този вид пътна такса би бил не по-малко от 1 милиард на година.
"До 3,5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите", каза още Московски.
Най-скъпо ще плащат тежкотоварните камиони, които и най-много амортизират пътищата.
"Ако не бъде избран изпълнител по заложената процедура за тол системата, ще трябва да се прилага алтернативен вариант. Много е важно системата да бъде изградена", коментира Московски.
"Желанието ни е есента да стартира процедура по закупуване на нови влакове", заяви транспортният министър и уточни, че голяма част от подвижния състав на БДЖ е на повече от 40 г..
По думите му концесията на летище София е прозрачна.
"Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Концесията е един от добрите инструменти в държавата да влязат свежи инвестиции", каза още Ивайло Московски.
Той уточни, че само за първите седем месеца на 2017 г. приходите от концесионни такси са 32 млн. лв.


Коментари (0)