"Има структури в Министеството, които трябва да бъдат реформирани, включително и в АПИ, за да се преодолеят натрупани дефицити", заяви пред БНТ Николай Нанков, министър на регионалното развитие и благоустройството.
"Проверката на санирането от Банката за развитите към ЕС има за цел да се види как е изразходван ресурса. Факт е, че програмата се нуждае от оптимизиране, не само по линия на контрола. Общеиените ще продължат да бъдат водещи в този процес, но в бъдеще ще променим начина на определяне на цените, като предвиждаме да сложим "таван" на тези цени", каза той.
Той прогнозира, че санирането ще продължи и в бъдеще.
Министър Ненков благодари на ОП, с които са постигнали съгласие санирането да бъде включено като дългосрочна политика в програмата за управление.
Министърът подчерта, че една от целите на този проект е повишаване на енергийната ефективност.
"Само за първите две години резултатите са много добри - и като спестени киловати, и като вредни емисии", съобщи той.
"Един от ключовите приоритети за нас е въвеждането на тол таксите като по-справедлив модел на таксуване, като така ще увеличим ресурса за поддържането на републиканската пътна мрежа. В последните три месеца обаче няма голям напредък по време на служебното правителство", каза Нанков.
"Много големи длъжници сме към Северна България. Двете магистрали - "Хемус" и "Струма" са приоритетни в пътната инфраструктура", призна той.
"Огромен е проблемът с изчезналите документи от АПИ за тунела "Железница". Тук говорим за проблем, който поставя под заплаха цялостния проект с магистрала "Струма". Въпрос не на месеци, а на дни е да успеем да спазим законовите срокове, за да не дискредитираме проекта и да върнем доверието на европейските партньори", заяви Нанков.


Коментари (0)