Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков съобщи пред журналисти, че България е готова с проекти за мерки и дейности за повишаване на пътна безопасност за над 3 млрд.лева, които да предложи за
еврофинансиране след 2020 г., предаде БТА.
ЕК изисква на база на бъдещия дебат, който стартира от май по темата "Стратегическа рамка за пътна безопасност", информация от всички страни от ЕС за това какви дейности в тази връзка ще бъдат предприети и какъв е необходимият за това ресурс, обясни пред журналисти министърът. По темата "инфраструктура", в частта "пътна безопасност", подадохме мерки и дейности на стойност над 3 млрд. лева. От тях 2,6 млрд. лева са средства за пътна безопасност по съществуващите пътища и около 730 млн. лева са за тези, които се предвижда до 2030 г.- да бъдат изградени - автомагистрали, скоростни пътища. Министърът информира, че вече на база на многогодишната финансова рамка се дебатират темата да има нарочен инструмент под формата на програма или фонд за пътна безопасност за периода 2020 - 2030 г.
Министърът участва в международната конференция "Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики". Форумът е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 г.
На форума министърът напомни, че ЕК вече второ десетилетие полага целенасочени усилия за подобряване на пътна безопасност във всички сегменти за намаляване на жертвите по пътищата, като изтъкна, че години наред България заема последно място в този сегмент. Министърът беше категоричен, че по темата пътна безопасност трябва бъде ангажирано цялото общество, като не изключи от този процес държавата. Нанков изтъкна, че ще се премине към цялостна и дълготрайна рехабилитация на пътните участъци, вместо само да се кърпят дупки, както това е ставало последните тридесет години. Министърът посочи, че около 8000 километра републикански пътища и 12 000 километра общински се нуждая от спешна цялостна рехабилитация и напомни за системния проблем, свързан с недофинансирането в пътния сектор. Тол системата няма да е панацея, каза министър Нанков - по думите му, тя ще даде почти три пъти по-голям ресурс от съществуващия и немалка част от него ще бъде насочен за подобряване на пътната безопасност. За целта ще се използват и бюджетни и общински средства.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас