По отношение на казуса „Калиакра” министърът каза по бВТ, че е изключително важно да се намери баланс и решение. Но създадената ситуация е стартирала по време на правителството на Станишев.
Тенденцията за 4-5-звездните хотели е да се запълват изцяло на ранен етап. Прогнозите са за ръст от 7-10 процента през това лято, при над 3 млн. и 300 хил. чужди туристи, дошли на Черноморието досега. От май до октомври над 5 млн. нощувки са резервирани от българи, каза министърът.
Съвместно с МВР започна да функционира туристическа полиция, информира Ангелкова. Нов регламент за туристическата полиция ще има, когато се направят промени в закона за туризма.
Само за миналата година има над 5 млн. нощувки и приход над 300 млн. лева, съобщи министърът.
Не трябва да слагаме под общ знаменател всички български курорти, подчерта тя. Над 800 хил. души са почивали в Слънчев бряг. Това е курорт за забавления, напомни министърът.
Чужденците идват на семейна почивка. Проблемът, който още стои, е как се рекламираме, как искаме да бъдем представени като дестинация, за да се сложи край на алкохолния туризъм и нощния шум.
Относно проблема със сайт за почивки в Добрич, от който са измамени много туристи, но той продължава да работи, Ангелкова каза, че Националният туристически регистър включва всички легални фирми. Тя съветва да се проверява предварително дали фирмата е коректна. Механизмът, който ще реши проблема, е създаването на гаранционен фонд, посочи министърът.
Най драстични нарушения, които са нови за това лято, са случаите, в които концесионерът нарочно не подписва договора, но ползва плажа.
Към момента данните показват че сезонът е по-успешен от миналогодишния – има ръст от 7-10 на сто. Вече се преговаря и за следващия сезон, информира Ангелкова.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи