Предложението е на партия „Воля“ и вече е внесено за обсъждане в парламента.
В патрулките на КАТ да се сложат ПОС терминали, а нарушителите да си плащат още на пътя и за новите, и за старите нарушения – това е поредната идея за по-висока събираемост на глобите.
Предложението е на партия „Воля“ и вече е внесено за обсъждане в парламента.
Шофьорът ще има избор дали да плати на място или в рамките на два часа от писането на глобата да отиде до банка, ако няма пари в себе си, обясни депутатката от партията Боряна Георгиева.
Експерти определят идеята за абсурдна, тъй като на пътя катаджията следи за нарушения, регулира трафика и оказва първа помощ.
„В края на краищата не бива да го правим и счетоводител. За това имаме НАП, имаме частни съдебни изпълнители. Затова може да се помисли да го вършат и данъчните във всяка община“, коментира бившият директор на „Пътна полиция“ Алекси Стратиев.
Проблемът е, че парите от актове, фишове и глоби за превишена скорост влизат в три различни банкови сметки, което означава, че във всяка патрулка би трябвало да се сложат по три ПОС терминала.
Шофьорите обаче приветстват идеята, защото това ще им спести време.
От КАТ пък отчитат, че има ефект от принтерите в патрулките и шофьорите вече не вдигат скандал за глоба, връчена на пътя.
„Голямата част вече са добронамерени към колегите заради това, че им връчват електронните фишове“, казва Николай Крушарски от „Пътна полиция“–СДВР.
Данните на МВР за последната година и половина сочат, че не са събрани над 70 млн. лв. от нарушителите.
Още от България
Летище София вече носи името "Васил Левски"
Президентът Радев издаде указ за това, с днешна дата
БЗНС: Свободата, демокрацията и независимостта не са за продан
"В тази нова реалност, в която идеологиите се сменят, а геополитическият баланс се размества, ние трябва да защитим фундаменталните ценности, които ни определят."
Пеевски: МВР и Прокуратурата да защитят държавността от шайката на Костадинов
"Държавата, в лицето на своите институции трябва да се противопостави на тези фашизоидни анархисти"