Националната служба за охрана излезе със своя версия за инцидента на магистрала „Тракия“, при който пловдивско семейство заяви, че е било респектирано с автомат от нейни служители. Според обяснението на НСО, публикувано на сайта на службата, семейството е карало в нарушение на Закона за движение по пътищата и на няколко пъти е създало риск от произшествие с шофирането си.
В позицията си НСО не споменава и дума за автомата, който мъжът твърди, че му е показван на няколко пъти. От обяснението на НСО става ясно, че случката се е разиграла на 20 юли следобяд на магистралата в посока София. Службата посочва, че кортежът е карал „охранявано лице“, но не споменава името и длъжността му. Справка в архива на агенция Фокус за събитията от деня показва, че във въпросния ден министърът на икономиката Божидар Лукарски е бил на посещение в Бургас и Стара Загора.
Ето цялата версия на службата:
На 20 юли 2015 г. около 17.30 ч. на автомагистрала „Тракия“ кортеж на НСО с охранявано от НСО лице се е движел с разрешената в пътния участък скорост в посока София.
Съгласно разпоредбите на Закона за движение по пътищата автомобилите при движение са подавали едновременно светлинен сигнал с проблясваща синя и червена светлина и специален звуков сигнал. /чл. 91 ал. 1/. В района на 170-ти км автомобилите са застигнали два леки коли – „БМВ“, което се движело зад „Пежо“. И двата автомобила са се движели зад тежкотоварен автомобил. При опит кортежът да изпревари първия пред него автомобил, „БМВ“-то предприело внезапна маневра за изпреварване, без да подаде необходимата за това светлинна сигнализация, съгласно чл. 42 от ЗДвП.
Водачът на „Пежо“-то също започнал маневра за изпреварване, неспазвайки разпоредбите на закона. И двамата водачи категорично са нарушили императивния характер на чл. 104 ал. 1, който гласи: „При приближаване на моторно превозно средство със специален режим на движение водачите на останалите пътни превозни средства са длъжни да освободят достатъчно място на пътното платно, а при необходимост и да спрат, за да осигурят безпрепятствено преминаване както на сигнализиращото, така и на съпровожданите от него превозни средства.
“С поведението си на пътя, водачите на „БМВ“-то и „Пежо“-то са създали предпоставки за пътнотранспортно произшествие. С цел да го предотврати, кортежът е изчакал водачите да завършат маневрата си, след което е предприел изпреварване. Оперативният автомобил е извършил маневра за осигуряване на безопасно преминаване на основния автомобил. Непосредствено след това л.а. „БМВ“ застигнал кортежа и направил няколко рисковани маневри отдясно, отляво и през аварийната лента, с което отново създал предпоставка за ПТП. С цел да прекрати тези рисковани и незаконни действия на водача на БМВ-то, оперативният работник свалил стъклото и направил неколкократно знаци с ръка да намали скоростта и да се отдалечи от кортежа. С действията си, водачът на БМВ-то е нарушил разпоредбите на чл. 104 ал.2, който гласи:“Забранено е на водачите на пътни превозни средства да се движат непосредствено зад превозните средства със специален режим на движение или зад придружаваните от тях автомобили.“
Още от България
Стартира новата пленарна сесия на Европейския парламент - три важните теми за България
Очаква се членовете на ЕП да призоват Съвета на ЕС да финализира присъединяването на България и Румъния към сухопътния Шенген
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет
В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?
Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас, едно е сигурно - грешни са
И резултатът ще е по-лош от страховете ни, ама дори не знаем в каква посока