Както през 2011 г., така и сега, кандидатът за президент на ГЕРБ е най-отчетлив, най-присъстващ в медиите. И тогава, и на следващите избори, а и сега, най-често споменаваната личност е тази на премиера Бойко Борисов, особено в контекста кампанията на партията. Това показва медийният мониторинг на предизборната кампания на Института за социална интеграция.
"Прави впечатление от мониторинга, че за пореден път Борисов изнася тази кампания. Във всяко едно изказване на Цветан Цветанов, във всяко едно изказване на Цецка Цачева фигурира и името на Бойко Борисов, независимо какъв е контекстът, независимо каква е аудиторията и дали става въпрос за началото или за края на предизборната кампания", заяви координаторът на екипа за мониторинг Стефан Георгиев.
Данните показват, че "Движение 21" са най-позитивно отразяваната партия по време на кампанията. АБВ и Ивайло Калфин са доста по-назад в класирането. Положително е и отразяването и на Румен Радев, Трайчо Трайков и Красимир Каракачанов
Единственият кандидат, който трупа негативи е Пламен Орешарски, като това е свързано с говоренето срещу него.
Мониторингът показва, че Централната избирателна комисия, МВР и президентската институция са нормално отразени, без отчетливи скандали, каквито е имало преди.
"Имаше дебати за Изборния кодекс, но те не бяха по отношение на работата на ЦИК", обясни Георгиев.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас