В момента се вади лентата от автоматичната система и когато това стане - ще бъде ясно с каква скорост се е движел влакът. Това каза по Нова ТВ транспортният министър Данаил Папазов.
Той обясни, че във влака има автоматично управление на машината, но скоростта може да се контролира и от машиниста.
Версията на повечето от специалистите е причина за инцидента е превишена скорост.
До този момент обаче не се знае кой точно е карал влака убиец. Папазов уточни, че и машинистът, и заместникът му са имали право да карат влака. Машинистът е бил много добър, с голям професионален опит и един от най-добрите, за разлика от помощник машиниста, който е карал машината само от няколко седмици.
В момента помощник машинистът е в тежко състояние, направена му е животоспасяваща операция.
Малко по-късно стана ясно, че е разчетен скоростомерът - влакът се е движел с близо 100 км./ч. , при разрешени 40. Освен това влакът е бил управляван от помощник-машинистът, но тази информация все още се изяснява.
Още от България
Николай Денков: Лорер и Божанков гласуваха в полза на Пеевски
Той посочи, че ПП-ДБ продължават да гледат напред и изрази увереност, че „големите битки се печелят само от бойци, които са част от отбора“.
БНБ: Реалният растеж на БВП през 2024 г. ще бъде 2,2%
С изчерпването на дезинфлационното влияние на външната среда се очаква инфлацията да се ускори до 2.5% в края на 2025 г. и да възлезе на 2.4% в края на 2026 г
Мехмед Дикме: На ракия или уиски Доган вземаше решения срещу България
"Доган има своята роля, влезе в историята на страната, но за голямо съжаление името му ще бъде изчегъртано"