Китай е подредена държава, има общо движение на институциите. Но ако успеем да продадем на всеки китаец по една кибритена клечка, по едно бурканче кисело мляко, по една капка розово масло и по една чаша българско вино – това може да има революция в икономиката на България. Това заяви в студиото на Би Ти Ви бившият външен министър и визионер Соломан Паси.
По думите му срещата „16+1“ е изключителен шанс, естествено продължение на българското европредседателство, въпреки, че големите европейски лидери не са били съгласни тя да се проведе в София. Паси разкри, че на срещата по туризъм ще сподели една идея на Атлантическия клуб, която ще предложи на днешния бизнес форум.
Един пояс – един път. Това е пътят на коприната, по който тече целият износ от Азия към Европа. Но нашата идея е да променим мащаба на мисленето – да има рестарт на Ориент експрес по модел на Елън Мъск, т.е. влак, който се движи с 1200 км./час. Това ще е естественото продължение на пътя на коприната, но този път от Запад на Изток. Ъпгрейдването на този Ориент експрес можем да наречем „Лондон – София – Шанхай“, но за да стане реалност този проект трябва да имаме ясна европейска визия за него. Защото ако сега от Китай идват 5 млн. туристи в Европа, с този проект туристите могат да скочат 6 пъти, тоест 30 милиона.
Соломон Паси коментира и търговската война, която САЩ обявиха на Китай.
Питанката сега е дали ЕС ще стане съюзник на Китай във търговската война с САЩ. Ако това се случи – всички ще загубят. Много ми се ЕС да не бъде като чук и наковалня. Ние също пострадахме. Битката изключително се политизира, много интересна е и се надявам да видим нейния край скоро, не искам да бъде вечна, заяви бившият външен министър.
Още от България
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит