Имаме пълна мобилизация по две причини. Имаме ЩАБ, който се грижи за почистването на пътищата. Леденият дъжд и ниските температури, които прогнозират синоптиците – това създава предпоставки за много тежки проблеми на пътищата, свързани със заледявания, както и обледяване на електропроводи и замръзване на водопроводи. Очакваме и силен вятър в Североизточна България, което води до абсолютна невъзможност да се почистват пътищата. Оттук идва необходимостта от по-сериозни мобилизация на различните институциите. Поледици, заледявания, спиране на ток и водата – това са сериозните и тежки проблеми. Това коментира в студиото на БНТ регионалният министър в оставка Лиляна Павлова.
Фронтът върви от запад на изток. Той вече е започнал със сериозни дъждове в Странджа-Сакар. Обилните снеговалежи ще са в петък в цялата страна. А в събота и неделя – прогнозират много ниски температури и силен вятър в Североизточна България. При този тежък фронт най-тежко ще е в събота и неделя, когато ще имаме сериозно обледеняване. Освен с подходящи гуми и заредени автомобили, трябва всички да сме мобилизирани и да съдействаме на снегорините и предотвратяване на пътни произшествия, призова Павлова.
Тя обясни, че контролът как работи снегопочистващата техника се осъществява по два начина – чрез джипиес системата и гражданския контрол.
Лиляна Павлова бе категорична, че в критичните участъци от националната пътна мрежа ще се предприемат и крайни мерки - ще се затварят пътища, ще се спират тежкотоварните автомобили, ако се налага ще се затварят и гранични пунктове. Най-важно е да няма бедстващи пътища и областните управители са инструктирани да имат готовност да подпомагат бедстващите, подчерта регионалният министър.
Лиляна Павлова коментира и темата за тол системата - плащане на такса от тежкотоварните автомобили, които се движат по републиканската пътна система. Леките автомобили ще плащат по досегашния начин - с винетки.
Темата за тол системата не е нова. Идеята е да обхване и транзитния трафик, който минава през страната, които да плащат една справедлива такса и приходите от нея да отива за модернизиране на нашите пътища. Системата предвижда да е максимално отворена - за да може да я променяме в наш интерес. Да не бъде обвързана с бордови устройства, за да се облекчи натиска. Освен това - не задължаваме тази система да бъде обвързана с държавата. Чак когато тя заработи, малко по малко тя да започне да се изплаща - тоест, държавният бюджет не се загробва с 200 млн., защото очакваме сериозен инвеститор, който да реализира проект. Вече повече от 9 месеца е факт обществената поръчка за тол системата. Едни и същи жалби обаче саботират системата. Мога само да предполагам кой стои зад тях, но вероятно има лобистки интереси зад тях. А тя касае и националната сигурност, защото е свързано с повече приходи, които да се реализират за подобряването на нашите пътища. Разказах историята на поръчката на ген. Радев, че това е стара поръчка, при същите условия, които сме възобновили. Надявам се диалогът да е бил конструктивен и новият президент ми благодари. Но междувременно беше внесена нова жалба, която отново блокира системата, обясни ситуацията министър Павлова
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"