23 Декември, 2025

Петя Аврамова: Продължаваме политиката за нови магистрали и скоростни пътища

Петя Аврамова: Продължаваме политиката за нови магистрали и скоростни пътища

Петя Аврамова

"Министерството е следващата стъпка, в която бих могла да вложа усилия и да бъда полезна. Изключително разчитам на екипа си, който е с много добра експертиза и много опит, разбира се предизвикателствата са големи и никак не са малко", заяви новият министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която встъпи в длъжност вчера, приемайки поста на подалия оставка Николай Нанков, коментира Аврамова.

"Аз съм инженер, познавам бранша, а в същото време като министър ще изпълнявам политическата програма на правителството. Ще има приемственост в политиката на министерството, основното е да продължим политиката за нови магистрални и скоростни пътища, за нова републиканска и пътна мрежа. Освен това, през 2019 г. стартират инвестиционните проекти, по които ВиК операторите ще бъдат бенефициенти за първи път. Ще продължим и въвеждането на новата тол система", заяви тя.

Аврамова коментира и въпросът дали е възможно нейният предшественик Николай Нанков да остане във ведомството, като поеме длъжността зам.-министър.

"Хора със знание и опит като Николай Нанков трябва да бъдат включени в работата, така че за мен ще бъде много ценно да ползвам неговите знания и опит. Той ще бъде един от стълбовете в министерството, ако приеме тази възможност да остане. Засега няма решение по този въпрос", каза още министър Аврамова.

Относно трите министерски оставки заради трагедията на пътя за Своге, Аврамова коментира, че политическата отговорност е морален акт на съпричастност към трагедията, не означава непременно вина на всеки министър.

За бъдещите приоритети в работата си, министър Аврамова е категорична, че ще продължи контрола върху всички проекти - и действащи, и бъдещи.

"Инвеститорски контрол, който трябва да бъде завишен по изпълнението на всички инфраструктурни проекти, контрол за работата на ДНСК, както и към лицензираните фирми за строителен надзор. С колегите ще помислим, ако трябва ще променим и нормативната база за контрола на тези фирми, извършващи надзор", смята тя.

Като бивш председател на Общинския съвет във Враца, Аврамова заяви, че относно пътната мрежа в Северозападна България, ще продължи интензивно със строителството на АМ "Хемус", а разчетите са 2014 г. тя да бъде приключена.

"С голямо значение е и пътят Видин - Ботевград, изключително важен за Северозападна България", допълни министърът.

Сподели:

Коментари (0)

Проф. Павлов: 2025 г. бе лоша за българо-македонските отношения, вината е на Скопие

Проф. Павлов: 2025 г. бе лоша за българо-македонските отношения, вината е на Скопие

Очаквам още по-голямо засилване на стремежа на режима на Мицкоски, подобно на Груевски преди години, да се разграничава историята на Македония от тази на България, което е някакъв абсурд от гледна точка на историческата наука, казва още историкът

Румяна Коларова: Не изключвам МЕЧ, "Величие", "Възраждане" и БСП да работят за идеите на Радев

Румяна Коларова: Не изключвам МЕЧ, "Величие", "Възраждане" и БСП да работят за идеите на Радев

Политическият пейзаж в България отново се раздвижи след подадената оставка на кабинета

Весела Чернева: ЕС се отказа от замразените руски активи след като Макрон "предаде" Мерц

Весела Чернева: ЕС се отказа от замразените руски активи след като Макрон "предаде" Мерц

По думите на зам.-директора на Европейския съвет за външна политика България в Брюксел са били изненадани от колебливата позиция на България