Поне с час по-малко ще пътуваме до Гърция. Това ще стане възможно с изграждането на последните две отсечки от магистрала "Струма".
Днес ще бъде направена първата символична копка на отсечката, която ще свърже Благоевград с Крупник. Участъкът е дълъг 17 километра, от които над 4 са тунел Железница. В последния ден на август започна строителството на отсечките от аутобана без тунела. Проектът включва осем мостови съоръжения, три надлеза, три подлеза, четири селскостопански подлеза и три пътни възела.
Според договора за строителство изграждането на инфраструктурата ще струва 186 млн. лева. Средствата са осигурени от Оперативна програма "Транспорт".
Договорът за строителство на ЛОТ-а беше подписан в края на 2015 г. Изпълнител на обекта е Обединение "Автомагистрала Струма 3.1". В него влизат шест пътностроителни компании.
Предвижда се отсечката да е завършена през 2019 г. По средата ѝ обаче трябва да бъде прокопан и 4-километровият тунел Железница, за който все още не е избран изпълнител.
За 11 септември са насрочени обществени обсъждания на най-сложната отсечка, тази през Кресненското дефиле. Точно преди година беше даден стартът за строителството на ЛОТ-а, който свързва Кресна със Сандански. По него в момента усилено се работи и предстои да бъде завършен след две години.
За 11 септември са насрочени обществени обсъждания на най-сложната отсечка, тази през Кресненското дефиле.
Фактор Фактор
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."