24 Ноември, 2024

През 2019 метрото ще се движи от театър "Зад канала" до "Красно село" пазара

През 2019 метрото ще се движи от театър "Зад канала" до "Красно село" пазара

Най-късно в началото на 2019 г. метрото ще се движи от театър “Зад канала” до пазара на “Красно село”. По трасето с дължина 7 км е предвидено изграждането на 7 подземни станции. Те са част от третия метродиаметър, който е с дължина 16 км и ще има 16 станции. Строителството на най-тежкия участък от третата линия ще започне наесен, съобщи за “24 часа” шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев.

През май трябва да стане ясно кои ще са изпълнителите на 7-километровото трасе, разделено на 4 позиции. Кандидатите да го строят са 14 български и чужди обединения от фирми. Строителството на новия участък ще стартира паралелно, а през 2016 г. отново къртица ще започне да копае тунелите. Паралелно с процедурата за избор на изпълнители на трасето е обявен и търг за доставка на 20 влака, които ще обслужват новите станции, и за проектант на метродепото.

Според прогнозите новият участък ще струва около 400 млн. евро, а цялата трета линия - 620 млн. евро. 

Станциите от централния участък, за който ще бъде осигурено финансиране от оперативна програма “Транспорт”, ще са разположени по трасето от бул. “Вл. Вазов”, ул. “Проф. Милко Бичев”, бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”, Орлов мост, булевардите “В. Левски”, “П. Евтимий”, “Прага”, ул. “Г. Софийски”, ВМА, кръстовището на булевардите “България” и “Гешов” и улиците “Кюстендил” и “Житница”. Те ще са на театър “Зад канала”, Орлов мост, Попа, НДК, ул. “Г. Софийски”, при “Гешов” и “България” и до пазара на “Красно село”.

Целият трети лъч ще свърже кварталите “Левски”, “Хаджи Димитър”, “Герена”, центъра, “Красно село” и “Овча купел”. Пресичането на третата линия с първата ще става при станцията на Софийския университет. Там третият лъч ще мине под тунела на първия. Затова новата станция ще бъде на 24-25 м под земята. Ще се направи и подземна връзка, която ще е под Перловската река, с подлеза при “Ариана”, уточни Братоев.

Надълбоко, също на над 20 м под земята, ще бъде и станцията при НДК. Там ще става пресичането и прекачването с втората линия. По цялата трета линия ще има 12 подземни и 4 надземни станции. Станции ще има и на стадион “Георги Аспарухов” и на бул. “Цар Борис III”. В двата края на линията са предвидени открити паркинги с по 650 места. При последната станция, която ще е под Околовръстния път, ще се направят входове и от страната на кв. “Горна баня”. До една от станциите в “Овча купел” ще се построи малка жп гара, като по този начин метрото ще стигне до Перник.

С изграждането на третия лъч метрото ще обхване 60% от града и ще превозва по над 550 000 души дневно. Тогава метромрежата ще е дълга 56 км и ще има 51 станции.

Още на 8 май обаче метрото ще се разшири с още 3 станции и ще стигне до Бизнес парка. През юни догодина пък трябва да е готова и новата станция от втората линия, която сега се строи, при ул. “Сребърна”.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас