24 Ноември, 2024

Проф. Николова от САЩ: Авторите на фалшифицираните учебници по история трябва да бъдат третирани като криминални престъпници

Проф. Николова от САЩ: Авторите на фалшифицираните учебници по история трябва да бъдат третирани като криминални престъпници

Проф. Лолита Николова

Проф. Лолита Николова, историк по образование, която от 20 години живее и работи в САЩ е изпратила гневно писмо до Милена  Дамянова  - председател на Парламентарната комисия за образование и наука в 44-то Народно събрание. Повод за реакцията й  са скандалните разкрития за манипулативното представяне на комунизма в учебници по история за 10-ти клас.

Лолита Николова живее в Солт Лейк Сити, Юта, където основава научен институт по антропология и работи върху многобройни генеалогични проекти за най-авторитетните компании в световната столица на генеалогията. От април 2015 е част от екипа на най-голямата в света генеалогична проучвателна компания - AncestryProgenealogists.
Има две магистърски титли,  доктор по история. Бордът на регентите в Юта я одобрява за изследовател-професор и Директор на основания от нея институт през 2001.

Ето и пълния текст на писмото и до Народното събрание, на което българката дава гласност чрез Faktor.bg:

До г-жа Милена  Дамянова
Председател на Парламентарната комисия
за образование и наука
44 Народно Събрание
София

22.06.2019 г.

Г-жо Дамянова,

Казвам се Лолита Николова. Научният ми и образователен статус включва, но не се ограничава до доктор по история и доктор по образованието. Експертизата ми е в областта на историята, археологията, културната антропология, генеалогията, история и теория на културата и на науката. От 20 години живея в САЩ без да прекъсвам интеграцията си с България, където е дома ми и семейството ми. Имам двойно гражданство - българско и американско.
Обръщам се към Вас с молба Парламентарната комисия по образование и наука при 44 Народно събрание да разгледа внимателно новите учебници за курса по История и Цивилизация за 10 клас, както и отклиците в медиите и да излезе с официално становище относно доколко достоверно в учебниците е представена комунистическата диктатура у нас (1944-1989). Моето разбиране е следното:

1. Учебниците се създават като трайна ценност и би трябвало да бъдат достоверни и да представят истина. Ако истината се подменя чрез изопачаване на факти или премълчаване на важни факти, касае се за престъпна фалшификация подобно на фалшификация на антични материални ценности. Аналогията показва, че авторите на тези фалшификации би трябвало да бъдат подведени под съдебна отговорност като криминални престъпници. 

2. Комунистическата диктатура у нас (1944-1989) бе най-репресиращата форма на управление в историята на България, тъй като тотално обхващаше всички клетки на обществото и всеки индивид бе подложен на идеологическо промиване, а прогресивните българи, които разбираха същността му, бяха репресирани и/или  убивани. Всеки опит в учебници да се смекчи престъпността на комунистическия режим, за който има дори закон у нас, е най-груба фалшификация, която е удар срещу националните ни ценности и засилва недоверието на младите в държавата поради задължение в училищата да учат лъжи. 

Очаквам официалното становище на Парламентарната комисия за образование и наука при 44 Народно събрание за новите учебници, както и развитие на законодателството у нас да се прекрати пътяj на фалшификациите в науката и образованието.

Проф. д-р и. д-р о. Лолита Николова

Сподели:

Слънчево и малко по-топло

Максимални температури между 5° и 10°

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен