Прокуратурата е започнала проверка на договора на военното министерство с Полша за ремонта на двигателите на изтребителите МиГ-29 след подаден сигнал от ДАНС преди дни, съобщава Медиапул.
От държавното обвинение са поискали цялата документация по сключения договор между министър Ненчев и полския му колега Томаш Шемоняк. Военно-дипломатическото споразумение бе ратифицирано и от българския парламент, с което министърът прехвърли отговорността за договора на депутатите. Има съмнения обаче, че има скрити неща в документа, поради което той не бе публикуван в Държавен вестник, твърдят Фрогнюз.
След като документът бе приет на заседание на МС и мина и през парламента, премиерът Борисов е наредил да се проверят всички проблемни въпроси, които опозицията е повдигнала по време на разискванията преди гласуването на ратификацията. Точно това може да е послужило като сигнал до ДАНС, който е предаден на прокуратурата.
Държавното обвинение е поискало от Министерството на отбраната документи и информация за договора с Полша, който бе одобрен окончателно и от Народното събрание на 27 ноември.
От прокуратурата поискали и информация и за възможната съвместна охрана на българското въздушно пространство от самолети на страни-членки на НАТО. Такова предложение на Министерството на отбраната бе одобрено от кабинета в края на септември. То е свързано с решение на военните министри от НАТО от февруари за съвместна мисия по охрана на въздушното пространство - air policing, по източния фланг.
От Министерството на отбраната заявиха за News.bg, че има получено искане, получено чрез ДАНС. То засягало и двата въпроса - споразумението с Полша и обсъждането чужди самолети да ни пазят небето, но отказаха подробности.
Макар че в Министерския съвет минаха промените, внесени от министерството на отбраната в Закона за отбраната, които ще регламентират възможност за съвместната охрана на българското въздушно пространство, не е ясно кой ще взема решение и ще носи отговорността, ако се наложи сваляне на чужд самолет над наша територия. Очаква се промените да бъдат разгледани от Народното събрание.
Договорът за ремонтът на МиГ-овете от страна на Полша предвижда ремонтирането на шест самолетни двигателя срещу 6.138 млн. евро. След ремонта ресурсът на всеки от двигателите на МиГ-29 ще бъде удължен с 350 часа, като гаранцията е за 200 часа.
Още от България
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.