Медии, за които Делян Пеевски често отрича да са негови, са получи финансови средства, гласувани от правителството, във връзка с изпълнението на Плана за подготовка на българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 г. за периода ноември 2015 – януари 2016 г.“
Това разкри в Редута.бг д-р Тони Филипов, позовавайки се на представения отчет на заседание на Министерски съвет.
„Сключен е договор с предмет „Провеждане на пилотна разяснителна кампания в медиите, свързана с подготовката на Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г.“ Четири избрани за кампанията медии („Стандарт“, Агенция „Стандарт нюз“, Агенция „БЛИЦ“ и Агенция „ПИК“) са направили над 40 публикации с таг „председателство“, пише в отчета.
Какво е общото между тези медии - създадената през 2015 г. обща рекламна платформа и обща редакционна политика.
Според източници на Faktor.bg изборът на точно тези медии е направен от министър Вежди Рашидов. Именно на Министерство на културата е възложено да осъществява комуникацията и културната програма.
„С Решение на Министерския съвет от 21 октомври 2015 г. на Министерството на културата са предоставени средства по линия на Комуникационната стратегия на Република България за ЕС за реализиране на следните подготвителни дейности до края на годината:
1.Изработване на концепция за тема/визия на Председателството.
2.Провеждане на проучване за информираността и предварителните нагласи на българското общество към Председателството.
3.Изработване на концепция за работа с медиите и провеждане на пилотно обучение на журналисти.
4.Провеждане на пилотна разяснителна кампания в медиите“, пише подробно в отчета.
Какво обаче е станало на практика е въпрос, който трудно би получил еднозначен отговор. Единственото, което става ясно, е че по непрозрачен начин държавата планира да изхарчи общо за подготовка на българското председателство 150 милиона лева.


Коментари (0)