25 Ноември, 2024

Румен Радев изхарчил най-много пари за реклама

Румен Радев изхарчил най-много пари за реклама

Най-скъпата кампания в медиите е на кандидат-президентската двойка на БСП ген. Румен Радев и Илияна Йотова. Към 27 октомври за реклама са изразходвани 420 847 лв. (без ДДС). Това сочат данните от мониторинга на Института за развитие на публичната среда.

На второ място по харчове е кампанията на Цецка Цачева и Пламен Манушев (ГЕРБ) – 283 184 лв. (без ДДС). След тях се нарежда тандемът Трайчо Трайков и ген. Съби Събев, които са похарчили 236 838 лв.

От началото на кампанията досега за медийна реклама на кандидатите са отишли общо 1,7 млн. лв.

Само трима от кандидатите не са изразходвали никакви средства - Жорж Ганчев (партия „Християн-социален съюз"), Николай Банев и Пламен Пасков, издигнати от Инициативни комитети.

"ДПС няма своя кандидатска двойка и официално обяви подкрепата си за независимия кандидат Пламен Орешарски. Мониторингът обаче показва, че партията е сключила два договора за отразяване на предизборна кампания по БНТ и БНР. В самите договори, не е посочено за чия кампания са сключените те, нито става ясно в какви форми ще е отразяването. Общата сума на договорите е 9 820 лв. без ДДС (9 660 лв. за БНТ и 200 лв. за БНР). На сайта на БНТ е публикувано видео от излъчена платена форма на реклама, отразяваща откриването на кампанията на кандидата Орешарски в “бастиона на ДПС” в гр. Кърджали, “за да покаже, че движението е силно и решено да спечели изборите”, се отелязва в мониторинга на неправителствената организация.

Според публикуванит договори bTV e привлякла най-много средства за отразяване на кампанията (265 618 лв.). Следват Нова тв (204 205 лв.), БНТ (181 335 лв.) и Канал 3 (159 467 лв.).

Сподели:

Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор

"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"

Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!

Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден

Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще

Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.