"Всяка мярка, която ще доведе до по-добро поведение на пътя е добре дошла", коментира пред БНТ Станислав Иванов, депутат от ГЕРБ и зам.-председател на Комисията по транспорт.
По думите му повечето камери ще дисциплинират шофьорите.
"Очакваме комплексното действие на три изцяло нови законопроекта да доведе до намаляване на жертвите на пътя. Предстои да бъде приет законопроект за годишните технически прегледи. Сигурността на пътя ще бъде обвързана с годишните технически прегледи и със застраховката "Гражданска отговорност". Има и обявена обществена поръчка за още мобилни и стационарни камери. Всичко това ще дисциплинира водачите и няма да има толкова нарушения, колкото в момента", заяви Иванов.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи подчерта, че в Центъра за спешна медицинска помощ, след слагането на камери в линейките за шест месеца са регистрирани 40% по-малко нарушения на шофьорите, така че има смисъл от по-модерните системи за контрол.
"Другият важен момент е използването на колани. Ако се слагат колани, при пътните инциденти няма да има толкова жертви", коментира Тодоров.
Според експерта по пътна безопасност Алекси Стратиев трябва да се сложи край на приоритета на мобилните пред стационарните камери и да се изгради единен информационен център.
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"