"СЕМ трябва да може да се произнася самостоятелно по сигналите за законови нарушения по време на избори, които подава до ЦИК", коментира пред радио Фокус Мария Стоянова, член на СЕМ.
Според нея, трябва да се помисли и върху проблема с приравняването на политическата реклама с търговската.
"По време на изминалата предизборна кампания младите хора отново не бяха обект на интерес от страна на медиите", каза още Стоянова.
По думите й хората със зрителни и слухови проблеми също не са имали възможност да се информират адекватно за случващото се в страната.
Според Стоянова, е имало и агитация в дни, в които такава е недопустима.
"По време на изборния ден имаше агитация. Констатирано е едно нарушение по време на деня за размисъл от колегите ни в СЕМ. Такива нарушения са нови. Досега не сме се сблъсквали с тях, те са потвърдени и от ЦИК, с изключение на едно", допълни тя.
Според нея, освен изказването на премиера Бойко Борисов, за което е имало широк дебат, а именно признанието за кого ще гласува на изборите, лидерът на „Атака“ Волен Сидеров също е използвал изборния ден за агитация от екрана на своята телевизия, което е в абсолютен разрез със законовите разпоредби.
Мария Стоянова каза още, че целите на медиите по време на избори са да информират обществото и да го мобилизират да гласува. Според нея трябва да започне дебат за регулация на съдържанието в интернет сайтовете.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."