Шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров уплаши тв журналистка, като й демонстрира защо не трябва да се пестят пари за асфалт. Той я заведе на опасен мост с оживен трафик, който според него е с дупка, която е 50 м над земята. Инж. Лазаров се оплака от журналисти, които написали наскоро, че на това място пречели "знаците за украса” . „Ако някой беше паднал с кола там, тогава щеше да бъде обратното – да ни питат защо не сме го обезопасили”, каза Лазаров.
„Хората, които казват, че асфалтът не се яде, не са прави, защото пътният сектор създава много работни места!”, коментира още шефът на пътната агенция.
По думите му след първия сняг нямало нови участъци, които да са в дупки. „Ще видите участъци, които са на две години и са в перфектно положение”, обясни шефът в предаването "Карай направо". Той обиколи опасните участъци от националната пътна мрежа.
Инж. Лазаров твърди, че е пристрастен относно разходите за пътищата, които са приоритет на правителството на Бойко Борисов. Лазар Лазаров не крие, че винетките у нас са твърде евтини и разходите не са достатъчни, тъй като дори от пътния данък средствата "не отиват в АПИ".
Директорът на пътното ведомство твърди, че дори хората в Северозападна България нямали право да се оплакват. „Защото, като правим някои пътища в Централна България, интертни материали например ги караме от този регион – от Северна България, а това са пак разходи за местната работна ръка”, категоричен е Лазаров.
Шефът на АПИ твърди, че не се краде в пътностроителния сектор. „Ако се краде, то реално няма какво да се слага на пътя. Защото строим десет пъти по-евтино от една Германия”, прави груби сметки Лазар Лазаров.
Според него „един камък струва при нас на същата цена, както и в същата Германия, но пък поне 6 пъти по-ниски са разходите за труд”: „Затова изграждаме по-евтино, но няма как да се взимат пари под масата, има конкурси”.
Според него имало и дъмпинг от страна на съмнителни компании: „Идват такива, чиито мениджъри нито съм виждал, нито съм ги чувал!”. Лазаров твърди, че винаги е признавал, че е „лобист на българските пътностроителни фирми”.
Когато и да са ме спирали при нарушение, налагаше се да плащам и глобите - пари нито веднъж не са ми искали, призна инж. Лазаров.
„Това е, ако ходим на море, в началото на юни. За юли и за август премиерът нареди тапите да са минимални”, казва Лазар Лазаров.
Той бе готов да се обзаложи, че от април до юни - юли щели да станат ремонтите на пътната мрежа в посока морето. „Състоянието на тези отсечки е наистина ужасяващо и хората които пътуват, го виждат и приемат го с разбиране”, казва Лазаров.
Той призна, че взимал само 2000 лв. заплата, но пък карал добре не само служебна, но и лична кола: „Работил съм преди в частния сектор. Не съм работил в пътния сектор, не лобирам за такива фирми”.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."