Системата за електронно подаване на заявления за издаване на лични карти и паспорти на Министерството на външните работи (МВнР) работи в "лабораторни условия". Това каза пред Нова ТВ зам.-министърът на външните работи Христо Ангеличин.
Според него финалният вариант на системата ще заработи през 2018 година, когато в личните карти се появи електронният чип, който ще замества необходимия електронен подпис за подаване на заявлението.
Според обявената обществена поръчка за близо 500 хил. лв. крайният срок на изпълнение на проекта трябваше да в края на октомври 2015 година. Пускането на системата за подаване на заявления беше обявено чак през юни 2016 г., като тогава директорът на дирекция "Консулски отношения" Раковски Лашев заяви, че тя работи от април. От отчета на Външо обаче става ясно, че за това време е направен опит за подаване на едно заявление, което не е прието.
Въпреки нулевата ефективност на проекта, МВнР вече подготви нормативни промени за работа на системата и за издаването на шофьорски книжки.
Промените в Правилника за издаване на българските лични документи предвиждат подмяната на повредена, унищожена, изгубена или открадната шофьорска книжка да може да става чрез системата след подаване на заявление.


Коментари (0)