Въвеждането на забрана за публикуването на резултати, свързани с изборни проучвания в периода на предизборна кампания, нарушава свободата на словото, подобна практика има само в тоталитарни държави. Това пише в позицията на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение във връзка с предстоящото гласуване на промени в Изборния кодекс.
Правната комисия ще гласува промените на второ четене утре в НС.
От асоциацията смятат, че подобна практика съществува единствено в тоталитарни държави и е била позната на българските граждани от периода преди 1989 г.
Ето и другите точки от официалната позиция на БАМОР:
- Тя отваря широко поле за манипулации чрез възможността в публичното пространство да се тиражират резултати от проучвания за изборите, зад които не стои никой и респективно – никой не носи отговорност.
- В епохата на социалните мрежи, където може да се разпространява всичко, подобна забрана е безсмислена и поставя в неравностойно положение всички медии, които работят професионално и отговорно.
- Забраната е и дискриминационна, тъй като с нея не се ограничава правото на партиите да поръчват проучвания за изборите, а само правото на гражданите да се информират.
- Затова ние, членовете на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение, настояваме за спазване на принципите на демократичната държава и категорично се противопоставяме на тази промяна в Изборния кодекс, като си запазваме правото да сезираме компетентните държавни органи и европейски институции.


Коментари (0)