Тя припомни какво е било в София преди синята зона, когато автомобилите бяха по тротоарите, а пешеходците нямаше откъде да минат и живеещите нямаше как да влязат във входовете си.
Затова е редно е да се обединим около основната цел на промените, а именно ограничаване влизането на много автомобили в идеалния център на града, обясни столичният градоначалник.
Според нея повечето от живеещите в центъра на София одобряват новите правила за паркиране и подкрепят промените. А самите протестиращи имат различни мнения по въпроса с платеното паркиране. Затова е било взето и решение да се забави с месец влизането в сила на тази част от наредбата за паркиране, която засяга живеещите в центъра.
Фандъкова обясни, че подкрепя това решение, като по този начин Общинският съвет ще може да вземе решения на базата на диалога. Важно е самите хора да бъдат убедени защо се прави всичко това, каза още тя и добави, че категорично няма да отстъпи от идеята живеещите в центъра да плащат, за да паркират автомобилите си. Колко трябва да се плаща обаче, е въпрос на разчети, дискусии и на доказване.
Важно е хората да имат алтернативи, посочи още градоначалникът. Като такива Фандъкова посочи втория лъч на метрото, който се пуска в експлоатация само след три дни, и новите буферни паркинги.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас