„През последните години се наблюдават съмнителни практики, свързани със застрояването на бившия къмпинг Корал, община Царево, разположен на Черноморието в България. През 2007 г. местната администрация одобрява мащабен проект за застрояване на значителна площ, разположена върху намиращото се естествено блато и върху пясъка на територията на къмпинга. През следващите години Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Районният административен съд установяват незаконността на част от строителните разрешителни, което поставя под въпрос легалността на целия проект. Допълнителна проверка на фактите показва, че не са извършени надлежно необходимите оценки на въздействието върху околната среда, които се изискват по закон, както и произтичащи като задължение според Директива 2011/92/ЕС от 13 декември 2001г. Отделно, извършените ботанически и биологически проучвания на територията на бившия къмпинг установяват наличието на защитени видове (като например блатно кокиче и други ценни видове, описани в академични доклади), които са застрашени от изчезване. Повдига се въпросът дали евентуалното застрояване няма да навреди на растителни или животински видове, които са от европейско значение по смисъла на Директива 92/43/ЕИО от 1992 г.”, пита Малинов.
Според него по сигнал на граждани Комисията е сезирана за случая и в момента тече разследване с номер CHAP(2013)00755, което продължава вече близо една година.
Евродепутатът от ДСБ настоява пред ЕК да получи информация до къде е стигнало разследването, може ли да се констатира, че България е извършила нарушение на европейското законодателство и какви стъпки ще предприеме ЕК, ако това се окаже факт, пита Малинов.
Още от България
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит