Нова наредба предвижда задължителното въвеждане на единен телефонен номер 9 за връзка с рецепцията в хотелите. Мерките се предприемат във връзка с изискванията към местата за настаняване и заведенията, публикувана за обществено обсъждане. Целта е туристът да бъде максимално улеснен, ако му се наложи да потърси бърза или спешна помощ. Идеята беше дадена от шефа на съюза на артистите Христо Мутафчиев, който когато получил инсулта, едва се добрал до телефона и натискал произволни копчета.
За първи път у нас се въвежда регламент за условията, на които трябва да отговарят апартаментните туристически комплекси, хостелите и апартаментите за гости. Например в хостелите трябва да се дават безплатни карти на града, достъп до интернет и оборудвана кухня. С наредбата туристическите обекти се разделят в 2 категории - клас А и Б. За висококатегорийните хотели се завишават изискванията - например по-големи телевизори и размер на кърпите. За първи път са разписани и изисквания към менюто на закуската, за услугата ол инклузив и за съдържанието на рум-сървиза.
Наредбата предвижда и за колко време трябва да идва поръчаната салата в заведение. Ако е с категория 5 или 4 звезди, това трябва да стане до 10 минути, а ако е с по-ниска - до 15 минути. Отварянето на бутилираните напитки ще става задължително пред погледа на клиента при поднасянето им. За да се въведат всички нови изисквания в туризма, ще има 6-месечен гратисен период.


Коментари (0)