Статистиката сочи, че всеки 10-ти загинал по пътищата е по вина на неправоспособен водач. А проблемът с неправоспособните водачи е много сериозен, тъй като отнемането на книжка е една много сериозна санкция, но тя грози само тези, които имат книжки, а тези, които нямат книжки, всъщност ги грози единствено глоба. Но, както знаем, глобите в България не се събират, казва в интервю за Агенция "Фокус" Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи (БАЗК). Според него конфискуването на автомобила е наистина радикална и крайна мярка, но нещата са толкова сериозни, че трябва да се въведат наистина радикални мерки. Освен това имаме случаи, обяснява още г-н Тодоров, когато родителите негласно се съгласяват или мълчаливо се съгласяват децата им да взимат автомобилите и да ги карат. Трябва да има и обществена нетърпимост към тези хора, които са без книжки. Просто не трябва ние да сядаме в автомобили, които се управляват от хора без книжки или с отнети книжки. Но, пак казвам, за съжаление българинът е свикнал да трепери. Той не трепери от това, че ще бъде глобен, защото знаем колко мудно и неактивно е събирането на глоби, а трябва да се посегне наистина върху имущество, за което българите милеят, а именно това е автомобилът, категоричен е председателят на Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи. Той направи черна прогноза: "Към днешна дата имаме близо 55 души загинали повече в сравнение с миналата година. През август месец ще загинат, за съжаление, по мои прогнози, поне 60 души. И ако нищо не се направи, те могат да бъдат и повече."
От началото на годината 355 души са загинали при инциденти по пътища. При 25% от тях зад волана са били непълнолетни, допълни той черната статистика и открои една от основните причини за войната по пътищата: липсата на контрол и липсата на превенция. Всъщност превантивната роля на полицията в случая отсъства. Ресурсът на полицията е насочен – полицаите са на морето, полицаите са на турската граница. Наистина екипите на КАТ са оголени и изнемогват. Още повече, че от 135 камери и 200 000… примерно, давам ви два примера – 135 камери са контролирали скоростта, в момента те са само 15. Миналата година са били дадени 200 000 акта за превишена скорост, към този момент те са 80 000. И когато няма технически средства за контрол, се чувства една безнаказаност. Когато и глобите не се събират, става още по-безнаказано положението, завършва г-н Тодоров.
Следете с Фактор
Свят
Част от дроновете Shahed, изстрелвани от Русия срещу Украйна, се пренасочват обратно
- 21:52, 27 Ноември, 2024
Свят
Няколко от кандидатите за администрацията на Доналд Тръмп са били обект на бомбени заплахи
- 21:03, 27 Ноември, 2024
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."