„Еърбъс“ обяви, че нетната печалба на копанията е спаднала рязко до 40 милиона евро през първото тримесечие, като обвинява настъпилите промени, предаде Агенция Франс прес.
Сред причините за спада са удълженото замразяване на лицензите за износ за отбраната на Саудитска Арабия - което доведе до загуба от 190 милиона евро - и прекратяването на програмата А380, струвала 61 милиона евро на „Еърбъс“.
На 14 февруари авиационният гигант обяви, че спира производството на най-големия пътнически самолет в света. Доставките на модела А380 ще бъдат преустановени окончателно след 2 години. Мярката се очакваше, след като големите авиокомпании предпочетоха да купуват по-малки и икономични самолети.
Последният удар по струващата десетки милиарди програма беше решението на компанията „Емирейтс“ да се откаже от 39 от поръчаните А380.
Причината е, че за да бъдат ефективни, големите самолети с 4 двигателя и капацитет между 500 и 800 пътници, трябва да са пълни при всеки полет. Компаниите не успяват да осигурят такава заетост и предпочитат по-малките А330 и А350.
А380 влезе в употреба през 2007 г. и бързо спечели одобрението на пътниците.
Малко компании, обаче, успяха да намерят ефективно приложение на гигантския самолет, който струва около половин милиард долара.
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства