6 Декември, 2025

6000 американски войници идват в Европа тази зима

6000 американски войници идват в Европа тази зима

Съединените щати ще разположат тази зима в Европа близо 6000 военнослужещи, съобщи американското министерство на отбраната, цитирано от БНР.

Допълнителната бронетанкова бригада, която ще бъде изпратена в Европа, наброява 4000 души – става въпрос за 3-та бронетанкова бригада от 4-тата пехотна дивизия, базирана в щата Колорадо. Съединените щати ще разположат и още 1750 военнослужещи, зачислени към 10-а планинска дивизия.

По-рано министърът на отбраната на САЩ Аштън Картър заяви, че допълнителната бронетанкова бригада, която страната му ще изпрати в Европа, ще пристигне от Колорадо през февруари.

Първо тя ще проведе учения в Полша. След това тя ще изпрати подразделения с численост на рота в България, Румъния и балтийските страни, обясни Картър. Тези части ще останат в бившите съветски републики в Прибалтика до разполагането на батальони на НАТО, а след това – през юни и юли – ще проведат учения в Полша, Латвия, Литва, Естония, България, Румъния и Грузия.

Един батальон от бригадата ще бъде изпратен в Румъния, допълни Картър. Батальонът ще влезе в състава на тренировъчна бригада на НАТО, която Алиансът реши да формира за укрепване на своите позиции в Черно море. 

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.