Европейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени по интернет, съобщи представителството на ЕК в България.
Платформата ще насочва жалбите към националните органи за алтернативно решаване на спорове, които са подбрани от държавите-членки. От ЕК съобщават още, че платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби в три стъпки. Платформата е многоезична и предлага възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави-членки са свързани към платформата. Работи се за това всички страни-членки на ЕС и всички сектори да бъдат добавени. Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана. Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски.
Още от Свят
The Guardian: Тръмп може да приеме условията на Путин за Украйна
Обкръжението му е готово да се съгласи, особено ако Русия прекъсне военните си отношения с Китай
Жозеп Борел призова за "незабавно прекратяване на огъня“ между Израел и "Хизбула"
"Пълно прилагане на Резолюция 1701 на Съвета за сигурност на ООН“
Украинското разузнаване потвърди: Руската федерация е разработила план, разделящ Украйна на три части
Кремъл вероятно ще се опита да предаде намеренията си на новата администрация на САЩ и Доналд Тръмп след като поеме властта