6 Декември, 2025

Ердоган: Ако е рекъл Аллах, турската армия ще стигне до Идлиб

Ердоган: Ако е рекъл Аллах, турската армия ще стигне до Идлиб

турският президент Ердоган

Идлиб е единствената провинция под контрола на сирийските опозиционни сили

Турският президент Реджеп Тайип Ердоган не изключи днес възможността турската армия да продължи при необходимост от района на сирийския град Африн към Идлиб, предадоха ТАСС и ДПА, като се позоваха на изявления на Ердоган, направени пред привърженици в Коджаели, близо до Истанбул.   

Ердоган каза, че турската армия напредва към Африн и, ако е рекъл Аллах, ще стигне до Идлиб, посочи БТА.

Турската армия започна на 20 януари военна операция срещу контролирания от сирийски кюрди район Африн, който се намира в съседство на Идлиб. Ердоган е казвал много пъти, че след операцията в Африн турската армия може да продължи на изток към Манбидж, който кюрдските сили освободиха от "Ислямска държава" през 2016 г. Кюрдските сили в Манбидж са подкрепяни от САЩ, които са разположили и свои войници в града, посочва ДПА.    

Идлиб е единствената провинция под контрола на сирийските опозиционни сили, включително на бойци, свързани с Ал Кайда, напомня агенцията. Сирийските правителствени сили напредват към Идлиб от юг.

    
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.