6 Декември, 2025

Евроскептици и социалисти победиха Меркел в родната и провинция

Евроскептици и социалисти победиха Меркел в родната и провинция

Християндемократическият съюз на германския канцлер Ангела Меркел претърпя съкрушително поражение на вчерашните избори за местен парламент в провинция Хамбург, а евроскептичната партия "Алтернатива за Германия" спечели първите си места в законодателно събрание на западна германска провинция, показват първите резултати от вота, съобщават германски медии.

Социалдемократите печелят около 47 процента, което би им позволило да запазят властта си в провинцията, като вероятно ще предложат коалиция на "Зелените". 

Християндемократите събират едва 16 процента, което е най-слабият им резултат на избори в Хамбург от Втората световна война.

"Алтернатива за Германия" печели 5,8 процента от гласовете, успявайки да прескочи 5-процентовата бариера за влизане в провинциалния парламент. Досега партията, основана преди две години, е печелила места само на изборите за Европейски парламент и на гласуванията за законодателни събрания в три източногермански провинции.

За "Зелените" са гласували около 12 процента от избирателите, а за партията "Левите" - 8,6 процента.

Окончателните резултати се очаква да станат известни утре.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.