6 Декември, 2025

Евростат: В годината на Брекзит два пъти повече британци взели гражданство в други страни от ЕС

Евростат: В годината на Брекзит два пъти повече британци взели гражданство в други страни от ЕС

България дала гражданство изключително на руснаци, македонци и турци

Броят на британците, получили гражданство в друга страна от ЕС, е нараснал повече от двойно между 2015 и 2016 г., годината, в която Великобритания избра да напусне евросъюза. Това съобщиха "Ройтерс" и ДПА, цитирайки данни на "Евростат".

През 2016 г. 6555 британци са взели гражданство в друга страна на ЕС - ръст от 165% спрямо 2015 г., когато този брой е бил 2478 души.

Великобритания трябва да напусне ЕС през март 2019 г. Както Брюксел, така и Лондон обещават да защитят правата на чуждестранните граждани, но Брекзит породи несигурност за около милион британци, живеещите в други държави от евросъюза.

Гражданите на ЕС могат да запазят първоначалния си паспорт, ако кандидатстват за друго гражданство в рамките на 28-членния съюз, припомня ДПА.

През 2016 г. ЕС е дал гражданство на почти един милион души, най-много на мароканци, следвани от албанци, индийци, пакистанци и турци, сочат данните на Евростат.

Според изследването на "Евростат" България пък е дала гражданство преди всичко на руснаци, турци и македонци.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.